Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
Ben bir İngilizce öğretmeniyim. Farklı değilim, ama aynı da değilim. İkisinin arası bir yerlerdeyim. İnsanları severim, ama kendimle de mutluyum. Hayvanları ve bitkileri de çok severim. Evde hayvanım ve çiçeklerim var. Onlardan ayrılmak çok üzüyor beni. Dünyayı, evreni seviyorum. Agnostik, araştırmacı, tepkisel biriyim. Dinlerle, bilim ve sağlıkla ilgili araştırmayı severim. Cinsiyetlerle ilgili farklı savlarım var. Bilmediğimiz şeyleri bildiklerimize benzettiğimiz için çeşitlilik kanımıza dokunuyor. Bence o yüzden "öteki"lere önyargılıyız. Önyargılı olmaktan nefret ediyorum. Olmamak istiyorum ama bazen engel olamıyorum. Eşitlik, özgürlük temel anlayışım. Müzik, sinema ve kitap seviyorum. Müzikte herkesin beğendiklerinin yanında biraz kıyıda köşede kalmış şeyleri de seviyorum. Sinema izlemeyi seviyorum. Mutlu bir yapım var. Umarım herkes mutlu olur, kötüler hariç :)

Ruby'le hayaller kurmak

Ruby'le hayaller kurmak

21 Mayıs 2011 Cumartesi

Sarı Eylem (!) manifestosuna gönderilen cevap

Öncelikle twitter'da rast geldiğim "sarı eylem" isimli uyduruk "türban serzenişi"nin ne anlama geldiğini anlamaya çalışalım. Güya "mağdurun yanındayız" diyorlar, ama mağdur tanımını ben pek anlayamadım. Ayrıca "sarışın afetler" e kaş çatıyorlar, kim bu sarışın afetler, sanırım "türban"a tiksintiyle bakan başı açık kadınlardan söz ediliyor. "hayatları göbeklerinde başlayıp diz kapaklarında bitenler" burada da erkek tanımı yapılmış. E ama "cinsiyetleri değil, zihniyetleri baz alır." demiştiniz. ^“yasakla mücadelenin rantı azaldı, artık iş görmez âtıl bir meta”, diyenlere vicdanlarının ne denli çürüdüğünü gösterme azmidir.^ ve ^sorunu görmemek için gözlerine mil çekenlere, “milli” bir sorun olan yasağı hatırlatanların eylemidir.^ cümlelerindeki "yasak" ancak "türban yasağı"nı anımsatıyor bana. Peki mağduriyet türbanı takmakla geçecek mi? Sadece türban takmak için mi hazırladınız bu manifestoyu? 
http://www.sarieylem.com/?page_id=56


"Feminist değiliz" diyerek sempatik mi olmaya çalışıyorsunuz? Basbayağı feministsiniz. Bu bir suçlama değil övgüdür, fakat keşke manifestonuzu yazarken azıcık sosyolog yardımı filan alsaydınız. Bütün kadınların yanında olmayan bir eylemin altına imza atamam. Çünkü mağdur olduğunu bilmeyenler de var. Mağdur olduğunu düşünmeyenlerin de hakkına sahip çıkmalısınız ki amacınıza ulaşın. Türbanını okul kapısında açıp da giren bir kadın mağdur olduğunu düşünmüyor olabilir. Veya koca dayağıyla kemikleri kırıla kırıla, evin işinin altında ezile ezile yaşamaya "mutluluk" diyen kadınlarımız da mevcut olabilir. 15 yaşında evlenmek için okulu kendi iradesiyle (!) bırakıp babasının iznini (!) alan çocuk gelinlerimiz de olabilir. Mağdur olduklarını akıllarından bile geçirmiyor olabilirler. 
Sadece "Ben mağdurum" diyenin yanındaysanız ayıpsınız, günahsınız, yalansınız, yanlışsınız. Manifestonuza imzamı atamam çünkü samimi değilsiniz. Benim haklarımı savunmayacaksanız, -türbanlı değilim- imza atmam.  Mağdur olmak için ne yaşamak lazım ey Sarı Eylem!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder